2015. jún 26.

Dobozok

írta: Kristóf Tarnay
Dobozok

Na, akkor kezdjük azzal, hogy én gyűjtöm a dobozokat. Üdítős, energiaitalos, ilyesmi. Van úgy kicsit több mint száz, ezért az ismerőseim és a rokonaim többsége már nettó hülyének néz, de aki fölmegy az arckönyvre, és rákeres a dobozgyűjtők itthoni csoportjára, láthatja, van, akinek több ezer kannája van - ahogy ott szokták mondani az angol can szó analógiájára.

Nos, tehát én dobozgyűjtő vagyok. Szeretem is az italokat. A kólát különösen, bizonyos energiaital márkákat is (mindkettőből egyébként a chipsadó ellenére Tiszát lehetnek rekeszteni - én tiszai gyerekként így mondom). Azonban egyiket sem azért szerettem meg, mert szép volt a doboza. Van persze, amelyik finom is, és jól is néz ki, na de ez nem mindig jár együtt. Így ha valaki azt szeretné, ne szokjak rá a kólára, biz' isten, nem a dobozokat kellene előlem elfóliáznia, hiszen nem úgy kezdtem, hogy - divatos popmuzsikásan - „apu-veddmeg” nekem azt a szép piros dobozosat. Nem. (Egyébként üveggel kezdtem.)

Na, ez a cigarettánál, amit nekem sosem tud senki elmagyarázni, miért "finom", és szerintem a doboza sem különösen szép, meg aztán pláne nem.


 

Mondjuk van, ami szép, például megcsinálták a Slim "női cigit", ami vékony volt - mind a doboz, mind a cucc - már ha a csaj nem is. Be is tiltották. Mert vonzóvá teszik a dohányzást. Meg betiltották az ízesített, illatosított, nem is tudom én, milyet is. Illetve a mutyi boltok erős árain siránkozók bánatára (és a szerb csempész cigik forgalmazói örömére) be fogják a házilag tekertet is. Na, de nem ez a lényeg. Szóval nem hiszem, hogy a cigarettásdobozok olyan igazán szépek lennének.

Most viszont a kormány előállt egy remek ötlettel, ami—ne legyünk rosszindulatúak—de azért ilyen jó, mert nem ők találták ki. Egységes dohánycsomagolás lesz.

Innentől tehát akkor vissza az egész. Nemzeti dohányboltok törölve. Legalábbis a fólia. Hiszen az volt a cél, hogy a kis– illetve fiatalkorúak ne lássanak cigis dobozt, mert attól majd jól rászoknak (bezzeg söröset azt láthatnak, ami közt sok egész frankó van). Na, de most, hogy ilyen klassz veszélyjelző figyelmeztetések, és egyetemi anyagokat megszégyenítő rákos daganatok lesznek a bagó oldalán, most már egyenesen kötelező kell, hogy legyen kirakni a kirakatba. Esetleg a jobban sikerülteket még hirdetések formájában közzé is tenni. Mindezek után tehát elvárható a kormánytól, hogy maga személyesen kötelezze a boltosokat a nyílt és oly tanulságos kirakatok, és világos üzlethelyiségek kialakítására.

Legalább majd jobban látnak, és hátha a vevők is segítenek neki kikeresni a hatszáz tök egyforma dobozú raktáráruház-kínálatból a „kék” filteres ilyen-olyan melyiket...

Szólj hozzá

trafik nemzeti Bagó mutyibolt